zaman-ic

Zamanı Bölümlemek İçin Ne Yapmak Gerekir?

0 194

Zamanı iyi kullanmak için sağlam bir iradeye ve sabretmeye ihtiyacınız var. Zamanı planlayıp yönetmeye başladığınızda, geride bıraktığınız tüm sıkıntılara değdiğini göreceksiniz. Zamanı yönetmeye başlamadan öce iyi bir planınızın olması gerekiyor. Bazıları kısa planlar, bazıları da uzun planlar yaparak hedeflerini gerçekleştirmeye çalışacaklardır. Hangi hedefi gerçekleştirmek için uğraştığınızın bir önemi yoktur. Önemli olan zaman planı oluşturarak, ona ne kadar sadık kalmak için elinizden geleni sonuna kadar yaptığınızdır. Zamanı planlamak için öncelikle zamanı bölümlere ayırmalısınız.

Yapacağınız işlerin zamanlarını tahmin ederek, günlerinizi bloklara ayırmalısınız. Beklenmedik işleriniz içinde, zaman tablosunda bir yer ayırabilirsiniz. Zamanı bölümlere ayırıp etap-etap geçmek, domino taşlarının yıkılışı gibi işlerinizin düzenli bitmesini sağlayacaktır. Zamanı bölümlere ayırmak için hangi yöntemleri kullanmalısınız? Önce tablonun bütününe bakarak en önemli işlerinizi ortaya çıkarmanız gerekiyor.

Yapılacak İşler Listenizi Oluşturmalısınız

Başarmak istediğiniz şeylerin neler olduğuna karar verdiğinizde, yapılacak işler listesi oluşturmalısınız.  Belirli bir zaman diliminde günlük, haftalık ve aylık olarak yapmak istediğiniz işleri listeleyiniz. Yapılacak işler listenizde bulunan maddeleri, hedeflerinize ulaşmak için sırasıyla yerine getirmeniz gerekiyor.

Listenizi Kategorilere Ayırmalısınız

Yapılacak işler listenizi kategorilere ayırarak düzenlemelisiniz.  Yapacağınız görevlerinizi iş geliştirme, strateji, insan yönetimi ve gündelik faaliyetlere göre gruplandırmalısınız. Zamanı bölümleme tekniğini kişisel yaşamınızda rahatlıkla uygulayabilirsiniz.

Zamanın Kaydını Tutmalısınız

Yaptığınız işlerin neler olduğunu ve bunların zamanlarını haftalık olarak kayıt altına almalısınız. Tamamlayabildiğiniz ve tamamlayamadığınız işlerin neler olduklarını ve neden başaramadığınızın notlarını tutarak, başarı durumunuzu takip edebilirsiniz. Bir hafta sonunda tutmuş olduğunuz kayıtlara bakarak zamanınızı doğru harcayıp harcamadığınızı ve eksik olduğunuz yanlarınızı görebilirsiniz.

Zamanı Tahmin Etme Yeteneğinizi Geliştirin

Her göreve ne kadar zaman harcayacağınızı bilmek, başarı için önemli bir anahtardır. Listenizi oluştururken, listede bulunacak işlerin ne kadar zaman alacağını tahmin etmek çok önemlidir. Tahmin etme süreci gelecekte çevrenizde bulunan kişilerin beklentilerini yönetme yeteneğinizi iyileştirecektir. Bir görevi gerçekleştirmek için atılması gereken tüm adımları bilerek, gerçekçi tahminlerde bulunmalısınız. Tahminlerinizin tutmadığını görünce, hatalarınızın ve nerede yanlış düşündüğünüzün tespitini yaparsanız, bu alanda uzmanlaşabilir ve tahminlerinizi de doğru verebilirsiniz.

Kendinize Belli Bir Manevra Alanı Oluşturmalısınız

Zaman planınızı yaparken, her bir kaleme uygun zaman dilimi ayırmayı ihmal etmeyin. Örneğin hafta da he Çarşamba saat 18:00 dan sonra 4 saat ayırarak, 4 hafta da toplam 16 saatte ilgili işi bitirebiliyorsanız, kendinizi bu şekilde programlamalısınız. Önceliğiniz işi ilgili zaman dilimine sığdırmak olmalıdır. Fakat kendinize her ihtimale karşı bir serbestlik alanı belirlemeniz gerekiyor. Değişiklikler bazen kaçınılmaz oldukları için, bu şekilde kendinize bir manevra alanı bırakmalısınız.

Zamanı verimli şekilde kullanmak, hedefinize ulaşarak başarılı olmanızı sağlayacaktır. Önceliklerinizi belirlemek ve zamanı dilimlere ayırmak, genel tablonuzu size göstermektedir. NLP teknikleri ile zamanı verimli şekilde dilimlere ayırarak, hedeflerinize ulaşabilirsiniz.

NLP Eğitimleri ile Zamanı Dilimlere Ayırın!
tugemblog

Tüm içerikleri görüntüle tugemblog

Cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *