Son yıllarda internet kullanımı ve sosyal paylaşım sitelerinin artması ile birlikte, Sosyal medya kullanımı artış göstermeye başlamıştır. Sosyal medyayı kendi amaçları doğrultusunda kullanan firmaların hızla geliştiğini ve müşterileri ile daha samimi bir ortamda bir arada olduklarını görüyoruz.
Şirketler için kaçınılmaz bir zorunluluk halini gelen sosyal medya yönetimi, düzenli şekilde yapıldığında müşterilerine de ciddi katkılar sağlamaktadır. Sosyal medya mecraları insanların birbirleri ile sohbet edebildikleri, yorumlar yaptıkları, resim paylaştıkları ve sosyal yaşamlarını takip ettikleri alanlar dışında, sevdikleri ve ilgilendikleri markalar hakkında bilgi alabildikleri ve takip edebildikleri mecralardır. Ayrıca sektörlerinde önde gelen birçok firmanın da önemli bilgileri en hızlı şekilde bu kanallarda duyurmaya başlamaları ve müşterileri ile doğrudan iletişime geçebildikleri için sosyal medya yönetimine önem vermektedir.
Dünya üzerinde her 12 kişiden biri facebook hesabının olduğunu, 450 bin civarında kişinin twitter hesabı açtığını ve YouTube’nin her ay 795 milyon ziyaretçiye ev sahipliği yaptığı düşünüldüğünde, firmaların sosyal medya hesaplarını aktif kullanmamaları için hiçbir neden yok. Diğer taraftan sosyal medya ile kişilerin de hayatı daha hızlı takip edebilmeleri, önemli ve kişiselleştirilmiş bilgilere daha hızlı ulaşabilmeleri firmalarla müşterilerinin bağını arttırmaktadır.
Özellikle eğitim kurumlar sosyal medya üzerinden insanlara faydalı olan bilgileri sunduklarında ve hedef kitlelerine doğru şekilde ulaştıklarında, Sosyal medyadan gelen taleplerin hemen karşılanması ve ihtiyaç duyulan faydalı bilgilerin zamanında iletilmesi, bu bağı sürekli güçlendirmektedir. Bu platformlarda sorulan sorulara hızlı cevap veren, anketler yapıp beklenti ve talepleri toplayan eğitim kurumları, her zaman tercih sebebi olmuşlardır. Düzenli ve kaliteli yönetilen sosyal medya sayfaları, insanların eğitim kurumu seçmelerinde etkili olacaktır. Sosyal medyayı etkili kullanan kurumlar, işine değer veren kurumlardır.
Sosyal medya platformlarının en önemli özelliklerinden birisi de hızlı etkileşimdir. Yayınlanan bir iletiye saniyeler hızıyla cevap verilebilir, paylaşılabilir ve okunabilir. Bu durum tüketicilerin istek ve beklentilerini ölçmek için güzel bir fırsattır. Tüketici araştırmalarına harcanan paralar, sosyal medyada geçerli değildir. Şirketler bu platformlarda müşterileri ile bağlantı içinde olup, onlardan gelen olumlu ve olumsuz yorumları değerlendirerek kendilerine yol haritası çıkarırlar.
Üretilen ve sosyal medyada paylaşılan kaliteli içerikler beraberinde etkileşimi, dolayısıyla daha geniş kitlelere ulaşmayı getirir. Sosyal medya hem işletmeler, hem de kullanıcılar için oldukça önemlidir. Pazarlama bütçeleri son dönemlere kadar sadece klasik pazarlama yöntemlerine ayrılırken, işletmeler sosyal medyanın gücünü görerek artık buralar içinde bir bütçe ayırmaya başladılar.
Genelde eğitim kurumlarının birçoğu sitelerini güncellemedikleri ve yeterince içerik üretemedikleri için, sosyal medyayı aktif kullanıp düzenli paylaşımlar gerçekleştiremiyorlar. Özellikle çok fazla uzmanlık gerektiren ve sürekli değişen kanunları takip eden eğitim kurumlarının işi biraz daha zor. Bizler TUGEM olarak vermiş olduğumuz birçok eğitim neticesinde, hedef kitlemizin işine yarayacak içerikleri üreterek, sosyal medya kanallarında paylaşıyoruz. Genellikle mevzuatların ve anlaşılmakta güçlük çekilen cümleleri basite indirgeyerek, adayların konuları daha kolay ve zevkli algılamalarını sağlıyoruz.
Sosyal medya insan hayatının vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Herkes sosyal medya kullanıyorken, sosyal medyadan sağlanan fayda inkar edilemez. İşe olan sevgi, verilen değerle anlaşılır. İşimizi seviyoruz ve sizlere en etkili şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz.
Eğitici İçerikler ve Yeniliklerden Haberdar Olmak İçin Bizi Sosyal Medya Kanallarımızdan Takip Edebilirsiniz.
Tugem Facebook
Tugem Twitter
Tugem Linkedin
Tugem Google+
Tugem Youtube
İş Yaşamında İletişimin Etkin Yöntemlerini Öğrenin!
Cevap yazın