Çalışanlarınızın İletişim Yeteneklerini Arttıracak Basit Yöntemler
— 24 Mayıs 2017
834
İletişim kişiler arasında bilgi, düşünce ve haberlerin her türlü biçim ve yolla, karşılıklı olarak aktarılması sürecidir. İletişimin özü, kişilerin birbirini anlaması sürecidir. İletişim hayatın her alanında varlığını sürdürmektedir. Özellikle iş yerlerinde aranan özelliklerden en önemlisi, iletişim yeteneğinin doğru bir şekilde kullanılmasıdır. Bir kurum veya şirket çalışanları, işyerlerinde zamanlarının büyük bir kısmını sözlü ve yazılı iletişime ayırmaktadır. Özellikle son dönemlerde sosyal medya araçlarının yaygınlaşması ve insanların iletişim kurma isteği, iletişim kalitesini önemli ihtiyaçlardan biri haline getirmiştir.
İletişim kurmak insanın temel gerekliliklerinden birisidir. İletişimin özü, olan biteni anlamak ve gelişen bir topluma ön ayak olmaktır. Kişiler ve gruplar arasında iletişimin aksaması, ciddi sorunlara neden olabilir. Bilginin aktarılmasında ve yaygınlaşmasında yaşanan sorunlar, sistemin çarklarını işlemez hale getirebilir. İletişime önem vermemek ve yeterince etkinlik sağlamamak, önceden verilmiş olan emekleri boşa çıkarmaktadır.
İletişim Yeteneklerinizi Arttıracak Yöntemler
- İletişim kurarken zamanlamaya önem vermelisiniz. Doğru iletişimi yanlış zamanda kurmak, iletişimin kalitesini düşürecektir.
- İletişimin en önemli konusu karşıdaki kişinin sözünü kesmemektir. Karşıdaki kişi konuşurken araya girilmemelidir.
- Etkin olarak dinlemek, iletişim kalitesini arttıracaktır. Çok konuşmak iletişimin kaliteli olması anlamına gelmiyor.
- İletişim kanallarını her zaman açık tutun. Geri bildirim yapmak ve dikkatli bir şekilde dinlemek başarılı iletişimi beraberinde getirir.
- İletişim sadece konuşmaktan ibaret değildir. Doğru iletişim için beden dilinizi de doğru kullanmalısınız.
- İletişim sürecinde ki ortak yönleri araştırarak ortaya çıkarın. Ortak konuşulan konular olduğu takdirde iletişim doğru gidiyor demektir.
- Karşı tarafa doğru sorular sorduğunuzda ve dikkatli dinlediğinizde, birbirinizi anlamanız daha kolay olacaktır.
- İletişim kurarken karşı tarafa güven vermek en iyi iletişim yöntemlerindendir.
- İnsanlar saygı duydukları ve sevdikleri kişilerle iletişim kurmayı severler. İyi bir iletişim kurmak için karşı tarafa saygı duymak gerekir.
- İletişim kurarken empati kurmak ve iyi bir dinleyici olmak karşı tarafı anladığınızı gösterecektir. Bir kişi size kendi sorunlarını anlatıyorsa sizde ona kendi sorunlarınızı anlatıyorsanız burada iletişimden söz etmek mümkün değildir.
- Önyargılı davranmak iletişimin önünde bir engeldir. Bu durumda karşı taraf ne anlatırsa anlatsın, kulağınız her zaman tıkalı olur.
- İletişim kurarken karşınızda ki kişiyle göz teması kurmalısınız. Karşınızda ki kişilerle ilgileniyormuş gibi yaparak başka şeylerle kesinlikle ilgilenmeyin. Yüz yüze iletişim kurmak ve beden dili kullanmak çok etkilidir.
- Etkili bir iletişim kurmak için olumlu düşünmek, yapıcı olmak ve doğru konuşmak çok önemlidir.
Şirketlerde başarının en önemli kriteri, kurulan iletişimin kaliteli olmasıyla alakalıdır. İletişimle ilgili alacağınız kaliteli bir eğitim sadece iş hayatınızda değil, günlük hayatta da sizi başarılı kılacaktır. Ne anlattığınız değil, nasıl anlattığınız önemlidir. İnsanların sizi can kulağıyla dinlemesini istiyorsanız, iletişim yönünüzü güçlü tutmalısınız. Firmada ne iş yapıyorsanız yapın, dinlenmek ve takdir edilmek istiyorsanız, iletişim yönünüzü güçlü tutmalısınız.
İletişim kurarken insanlara doğru, yerinde ve zamanında bilgiler aktarmak gerekir. Şirketlerde başarıyı ve kaliteyi belirleyen kriter iletişimdir. İletişim yönünüzü alacağınız eğitimlerle güçlü tutabilirsiniz. Özellikle şirket çalışanlarını toplu olarak iletişim eğitimlerine katılması şirketin başarısını arttıracaktır.
NLP Eğitimleri İle İlişkilerinizi Güçlendirin!
Cevap yazın